Powered By Blogger

3 клас


 января 20, 2021

3 КЛАС         УРОК №18   

СВІТ НЕВІДОМИЙ, ЕКЗОТИЧНИЙ. 

ЕТНІЧНІ МОТИВИ В СУЧАСНІЙ МУЗИЦІ.

АРАНЖУВАННЯ.



         Доброго ранку! Доброго дня!

  Бажаєте ви, бажаю вам я!




Дітки, давайте пограємо в гру! 

Я вам буду кидати сніжки (запитання), на які ви будете давати відповіді? Ок?

Пропоную переглянути відеокліп 

"EI CONDOR PASA".


Який настрій викликала у вас ця мелодія?

Як ви вважаєте, до якого народу належить виконавець цієї мелодії?

Які музичні інструменти використовує музикант?

Так, це індіанець. Музикант використовує 

такі музичні інструменти - "шум 

дощу", флейта Пана, кена.



 Кожний народ має свою культуру, свою етнічну музику. Що ж таке етнічна музика?


ЕТНІЧНА  МУЗИКА - це музика, яка створена на основі мотивів народної музики із запозиченням народних інструментів або народної манери виконання. 



Переглянь відеокліпи із використанням елементів етнічної музики у виконанні гуртів " The Doox" (Україна)   - "Гопак" та " Sona Jobartch" (Південна Африка)  - " Bannaye". 

№1






№2

ЗАВДАННЯ

Уважно розглянь народні музичні інструменти. Визнач, етнічна музика якого народу виконується у їх супроводі?

ДЖЕМБЕ 

ДУДА

ВІДПОВІДЬ: джембе - Південна Африка, 
дуда -  Україна.

Кожен народ має свої особливі етнічні інструменти, які надають його творчості яскравості та неповторності. Продемонстровані музичні твори були талановито аранжовані сучасними музикантами.

Що таке аранжування?

АРАНЖУВАННЯ - це перекладення музичного твору для інших музичних інструментів у порівнянні з оригіналом.

Перекласти можна, наприклад, оркестровий або оперний твір для виконання лише на фортепіано.  Навпаки, фортепіанну пєсу можна аранжувати для оркестру. Часто пісні, складені автором для голосу і фортепіано, перекладають для хорового виконання. Також фортепіанну партію аранжують для інструментального ансамблю. Іноді аранжування робить сам композитор, частіше ж цим займаються інші музиканти. Для чого потрібне сучасне аранжування творів?
1. Дає друге життя цим творам, "осучаснює" їх.
2. Збільшує слухацьку аудиторію.
3. Дозволяє використовувати нові (електронні) інструменти.
4. Робить музику цих творів яскравішою.

................................................................................

 ВІДПОЧИНЕМО?
 



МУЗОГРАМА


РИТМІЧНА ВПРАВА 


ФІЗХВИЛИНКА 

РОЗСПІВКА



ВИВЧЕННЯ ПІСНІ "ОСТРІВ МРІЙ"

ТЕКСТ ПІСНІ

1. За вікнами зима холодна злиться,
та дивний сон постійно бачу я:
мені у морі синім острів сниться
живе там мрія сонячна моя.
Приспів: 
Там завжди літо, там завжди квіти,
Там чисте небо, морський прибій.
Там тихі зорі, немає горя - 
Це острів щастя, це острів мрій.
2. Там будуть спати пальми і ліани,
Безкрає плесо синьої води.
Загублений далеко в океані,
Та я, мов птах, скоріше мчу туди.
Приспів:
Туди де літо, туди де квіти.
Де чисте небо, морський прибій.
Де тихі зорі, немає горя -
На острів щастя, на острів мрій.
3. В годину невезіння, безнадії,
Коли біда постукає у дім,
Згадайте, що існує острів мрії,
Де щастя й сонця вистачить усім.
Приспів:
Де завжди літо, де завжди квіти.
Де чисте небо, морський прибій.
Де тихі зорі, немає горя -
Це острів щастя, це острів мрій.
Там завжди літо, там завжди квіти.
Там чисте небо, морський прибій.
Там тихі зорі, немає горя -
Це острів щастя, це острів мрій.

ПІДСУМОК УРОКУ
Для чого використовують аранжування у музичному мистецтві?


                                                                                                УРОК ПІДГОТУВАЛА:    Більська Ірина Вікторівна




3 клас  Урок №17

СВІТ  НЕВІДОМИЙ,  КАЗКОВИЙ. 

КОНТРАСТ  МУЗИЧНИХ ОБРАЗІВ. 

СЮЇТА. 

Доброго дня, любі дітки!

Вітаю вас на дистанційному уроці музичного мистецтва.

Наш урок  розпочинаємо з музичного вітання.

МУЗИЧНЕ  ВІТАННЯ

Сьогодні ми поринемо разом з вами у казковий світ, невідомий. Який це світ казковий?

Загадка! 
Яке слово заховалося у загадці?
На "К" починається, на "А" закінчується. Слово із 5 букв?


Правильно: к . . . а (казка).

Перегляньте фрагмент мультфільму  на теми сюїти Едварда Гріга "Пер Гюнт".

1. Про кого розповідається у мультфільмі?
2. Якими за характером є персонажі у мультфільмі?

.............................................................................
На початку уроку ви переглянули мультик на тему Е. Гріга сюїту "Пер Гюнт". 
Що ж таке сюїта? 
Хто такий Едвард Гріг? 

Сюїта – це  музичний твір, який складається із самостійних, контрастних за характером пєс, повязаних одна з одною спільною темою.

Едвард Гріг – норвежський

 композитор. Він написав музику – сюїту

до  драми Г. Ібсена (драматург).


Хто ж такий Пер Гюнт?

Простий сільський хлопець з норвежського села. Мріє про різні подорожі, він придумує односельчанам різні видумані історії, які нібито відбувалися з ним. 

Пер - егоїстичний, не любить працювати, поводить себе як хоче. За погану поведінку односельчани виганяють його із села. 

Довгі роки подорожує Пер Гюнт, з ним відбуваються різні неприємні історії.

Йому пропонують багатство і він був багатий, але щастя так і не знайшов.

40 років подорожував.  Повертаючись на рідну батьківщину, він нарешті зрозумів, що нічого важливого в своєму житті він не зробив. І тільки кохання дівчини по імені Сольвейг рятує його  від відчаю та самотності.


Перегляньте  та прослухайте  

відеофрагмент "Пісня Сольвейг"



Кожний куплет складається із двох 

частин : заспіву і приспіву. Мелодія 

заспіву - спокійна. В музиці виражені

сум і покірність долі, а головне - віра. 

Приспів звучить легко, в характері

грайливого танцю. Музика приспіву - це 

згадка Сольвейг про першу зустріч з 

Пером. Музика звучить все життя 

у душі Сольвейг. Музика надії і щастя.





Прослухайте  фрагмент "Кобольд" та дайте

 
відповідь на запитання:


Визначте, у чому полягає різниця між  

цими двома образами?




.....................................................................................

РИТМІЧНА   ВПРАВА





ФІЗХВИЛИНКА



ЗАВДАННЯ


Вгадайте, який це жанр?




РОЗСПІВКА 






ЗАСПІВАЄМО?





АНАЛІЗ - ІНТЕРПРЕТАЦІЯ МУЗИЧНОГО

ТВОРУ:

Про що співається у пісні?

Де живуть казочки?

Якою за характером є мелодія пісні: 

сумною чи веселою, 

бадьорою чи похмурою,

плавною чи уривчастою?




РОЗУЧУВАННЯ ПІСНІ

1. Десь у темному старому диво-лісі

На високому зеленому горісі

Добра Казочка живе в гущавині

І мережива сплітає чарівні.

Вірно служать їй у лісі всі звірятка,

Стережуть і доглядають її хатку

І розносять ті мережива по світу

Щоб вони розповідали  казку дітям.

Приспів:

Казочку про Вовка і Лисичку

І про дивну хатку Рукавичку,

Про Котигорошка, що дивну силу мав

І про Горбоконика, що до зірок літав,

І про пташку Золоте Перо.

Казку, де перемага світло і добро.


Я хотіла диво-ліс той відшукати,

Синю ластівку просила показати

Ту стежину, що до Казочки веде

І горіх, де вона плетиво пряде.

А моя матуся тихо посміхнулась,

Кольорову мені книжку простягнула

І промовила: "Відкрий її, будь ласка,

Тут знайдеш свою стежинку в добру 

казку".


ВИКОНАЙТЕ ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ:

Знайди правильну відповідь:

Сила звуку, гучність музичного 

звучання - це

А) характер  Б) темп   В) динаміка

Г) ритм

Чергування довгих та коротких звуків - це

А) характер  Б) темп  В) динаміка

Г) ритм

Швидкість  звучання музики - це

А) характер  Б) темп  В) динаміка

Г) ритм




Урок підготувала: Більська Ірина 

Вікторівна


Комментариев нет:

Отправить комментарий