Секрети цікавого навчання під час проведення самопідготовки в ГПД. Виховне значення гри, її різнобічний вплив на розвиток дитини важко переоцінити. Гра органічна для дитячого віку і за вмілого керівництва з боку дорослих здатна творити дива. Лінивого вона може зробити працелюбним, незнайка — знайкою, не- умілого — умільцем, неначе чарівна паличка. Гра може змінити ставлення дітей до того, що здається їм іноді досить звичайним і нецікавим. Гра допо- магає вихователеві ГПД створити дружний дитя- чий колектив. В іграх виховується дисципліна. Діти привчаються до дотримання правил, спра- ведливості, розвивають вміння контролювати свої вчинки, правильно й об’єктивно оцінювати вчинки інших. В іграх вихователь зможе краще розпізнати своїх вихованців, їхні характер, звички, організаторські здібності, творчі можливості, що дасть йому змогу знайти найбільш правильні шляхи впливу на кожного з дітей. І, що дуже важливо, ігри зближують вихователя з дітьми, допомагають налагодити з ним найбільш тісний контакт. Ігри бувають сюжетними, рухливими, музичними, дидактичними, пізнавальними, творчими. Усі вони потрібні, посвоєму корисні для дітей і повинні бути використані вихователем у своїй роботі. У вихователів ГПД більше можливості навчи- ти дітей багатьох ігор, прищепити любов до них, досягти того, щоб вони твердо увійшли в дитячий побут. Для цього створюються необхідні умови, режимом дня передбачається спеціальний час. Гра доречна в багатьох випадках. Якщо діти втомилися від уроків, їх слід заспокоїти. Знання ігор необхідно кожному вихователеві ГПД.
Дидактична гра — складне педагогічне яви- ще, призначення якого полягає в імітації й моде- люванні навчальних ситуацій через гру. Правильно організовані й удало здійснені дидактичні ігри виконують такі дидактичні за вдання:
- y забезпечують реалізацію особистісно орієнтованого навчання насамперед через можливість стимулювання в учнів різних за природою мотивів;
- y розвивають в учнів дослідницькі навички, постійно захоплюючи гравця своєю перспек- тивою, невпинною зміною ролей, персонажів, потайних стимулів;
- y дають гарну нагоду учням відволіктися від цілеспрямованого натиску навчально-пізнавальної діяльності, впливів, що домінують, заглибитися у змодельоване грою середовище; - y розвивають їх розумові, психічні, вольові якості та функції;
- y змінюють позицію щодо сприйняття навколишнього світу та знаходження свого місця в ньому.
Українська мова
Дидактичні ігри
Звуки і букви
Один учень вимовляє звук, другий називає букву, якою він позначається.
Наприклад: [н] — «ен», [о] — «о», [п] — «пе». Утвори слова Вихователь називає слово. Учні мають скласти з них слово. Учні мають скласти з них слово таким чином: узяти з першого слова перший звук і позна- чити його буквою, з другого — другий, з третьо- го — третій. Мало, дим, сир (мир); звір, лось, шишка, липи, корито (зошит); лава, лин, бамбук, молодий, батон (лимон). Склади Якщо діти почують слово з одного складу — підстрибують, з двох складів — присідають.
Слово, риби, кущ, звірі, лист, півень, марка.
Розподіли
Виписати слова в три стовпчики: у перший — односкладові, в другий — двоскладові, в третій — трискладові.
Рак, автобус, міст, сокира, кит, голуби, горобець, тигр, кулі, барабан. Сова, стіл, кури, папуга, слон, ластівка.
За порядком
Записати слова, відновивши правильний порядок складів.
Ро-со-ка, ба-со-ка, ше-ко-ня, ко-ва-ро, це-цу- ня, ся-ро-по, ча-кур, ця-вів.
Добери словечко
До кожного з поданих слів дібрати таке, що відрізняється лише голосним звуком.
Булка — ... (білка)
Лис — ... (ліс)
Бак — ... (бік)
Нірка — ... (нирка)
Крук — ... (крик)
Мир — ... (мур)
Шифрувальник
Павма кабіл сукбор
Каластів лекале рокасо
За абеткою
Записати слова за абеткою.
Трава, кит, собака, росте, малина, весна, бере- за, перо, крило, гриби.
Заповни пропуски
Вставити пропущені букви.
Л..сти, кр..ло, с..стра, з..рно, з..ма, ч..сло, в..сна, с..ло, шв..дкий, с..р..да.
Розсипанки
Розставити слова по місцях і записати отрима- ні речення.
а) Там, гасто, ялиночки, молоді, зеленіли. б) В, золотисті, світлосте, берізках, іскорки.
Природознавство
Обери зимову ознаку
Підкреслити ознаки зими. Довгі ночі, короткі дні. Сонце добре світить і гріє. Сонце низько над горизонтом. Всі де- рева стоять голі. Птахи прилітають з вирію. Небо низьке, сіре, непривітне. Уночі бувають заморозки. Температура повітря вдень і вночі нижче 0 °С. Сніг укрив замерзлу землю. Ґрунт замерз. Водойми вкриті льодом.
Їстівне — неїстівне
Учитель промовляє назви грибів. Якщо гриб їстівний, діти плескають у долоні. Якщо гриб — неїстівний — тупотять. Маслюк, мухомор, опеньки, білий гриб, блі- да поганка, несправжні опеньки, сироїжки, груздь, підосичник, підберезник.
Хто більше?
Виграє той, хто назве більше грибів; птахів. Посади птахів до годівнички Поміркуйте, які птахи осілі, а які — перелітні. Оберіть тільки осілих — зимуючих.
1-ша група: ластівка, горобець, голуб, зозуля, дятел, омелюх.
2-га група: журавель, синичка, жайворонок, сорока, снігур.
3-тя група: зяблик лелека, ворона, галка, соловей, дятел.
Знайди зайве
Шпак, ластівка, ведмідь, грак. Бабка, метелик, заєць, бджола.
Продовж ланцюг живлення
Морква, заєць, ... Сіно, козуля, ... Назви «зайве» слово Березень, січень, квітень, травень. Ведмідь, їжак, журавель, білка. Лелека, ворона, ластівка, лебідь.
Підкресли прикметник весни
Сонце світить яскраво.
Небо ясне блакитне.
Теплий дощ.
Збільшується тривалість ночі.
Підвищується температура повітря.
Прокидаються після сплячки тварини.
На деревах бубнявіють бруньки. y Зацвітають проліски.
Хто більше?
Назвати птахів, яких можна зустріти у лісі, у парку взимку. (Виграє той, хто назве більше.)
Чи правильне твердження?
Сороки, галки, сірі ворони залишаються зимувати, бо в них бракує сил для перельоту в теплі краї.
Оплески
Що ви покладете у годівничку птахам?
Гарбузове насіння; пшоно; підсмажене соняшникове насіння; зерно; крихти хліба; і насіння бур’янів; солоне сало; насіння клена, кавуна, дині, конопель, цукерки.
Так — ні
Чи вірите ви, що..?
Взимку у ведмедиці народжуються ведмежата.
Білка всю зиму спить у дуплі. y Заєць всю зиму живиться тими запасами, які він приготував з осені.
Лисиця ловить мишей під снігом.
Четвертий зайвий
Грудень, січень, лютий, вересень. y Шуба, светр, шапка, валянки. y Береза, клен, ялина, дуб. y Заметіль, злива, завірюха, хурделиця.
Комментариев нет:
Отправить комментарий