Powered By Blogger

понедельник, 6 апреля 2020 г.

Організація різних видів діяльності на ГПД















Організація різних видів діяльності
вихованців групи продовженого дня
Група продовженого дня є однією із форм виховання дітей і допомагає організувати найсприятливіші умови для їхнього відпочинку, навчання і виховання, поєднання навчально-виховної роботи на уроках і в позаурочний час. Вона забезпе­чує, враховуючи вікові особливості, їхній розумовий, мораль­ний, естетичний, фізичний, духовний розвиток, створює умови для організації продуктивної праці, відкриває можливості все­бічного виявлення і розвитку індивідуальних, здібностей, запи­тів та інтересів дітей.                                                               
   Організація різних видів діяльності учнів тісно пов’язана з наявністю матеріально - технічної бази.
   Для дітей молодшого шкільного віку бажано створити різні за функціональним призначенням центри : центр ігрової діяльності, пізнавальної діяльності, центр художньо – творчої діяльності, центр здоров’я, центр психологічного розвантаження.
   Центр має бути естетично оформлений та відповідати вимогам сучасного дизайну. Можна залучити до оформлення приміщення дітей (використати їхні творчі роботи).
   Центр ігрової діяльності – сюжетно-рольові, дидактичні, будівельно-конструкторські, настільні, друковані, театралізовані ігри та різноманітна атрибутика для ігор фантазування. В центрі ігрової діяльності створено велике ігрове поле. Крім того, тут зібрано ігрове обладнання, іграшки, різноманітну ігрову атрибутику та ігрові матеріали. Слід мати набори багато масштабних конструкторів, набори будівельних матеріалів, багатосекційні ширми, макети з фігурками людей, тварин, рослин.
  Центр пізнавальної діяльності – куточки «Цікава математика», «Читайлик», «Науковий», «Екологічний». У цьому центрі мають бути матеріали для самостійної пізнавально-дослідницької діяльності. Матеріали у центрі постійно оновлюються залежно від змісту навчання та розвитку дітей. Тут розміщено матеріали з математики, логіки, грамоти, екологічного виховання, розвитку мовлення, літературний матеріал, а також усе необхідне для дослідів, експериментів. Назву кожного куточка діти придумують самі. Так, куточки цікавої математики можна назвати «Математичний клуб», куточок книжки – «Читайлик» тощо.
   Центр художньо-творчої діяльності – куточки малювання, аплікації, ліплення, конструювання. Тут мають бути столи і стільці, інструменти, різноманітні матеріали. Вчитель контролює видачу та збирання інструментів. Виставки дитячих робіт мають постійно оновлюватися. Дітям надається можливість виставляти свої роботи на стенді або на полиці для демонстрації батькам, однокласникам, гостям. Виставки робіт для дитини є критерієм формування в дітей самооцінки, стимулом до участі у складніших проектах.
    Центр здоров’я . Одним з найважливіших завдань шкільного виховання є збереження і зміцнення здоровя дітей, щоб діти в самостійній діяльності могли тренуватися, виконувати різні види рухів, треба створити спортивний куточок, де мати гімнастичну стінку, драбинку, дуги, гойдалки тощо. Також можна створити куточок здоровя, в якому може бути шкала вимірювання зросту дітей, різноманітна змінна інформація як берегти здоровя, екран здоровя учнів (див. додаток).
   Центр психологічного розвантаження – куточок усамітнення, зелений куточок. Для емоційного розвантаження дітей, а також враховуючи потребу дітей в усамітненні, необхідно обладнати куточок психологічного розвантаження. Тут поставити мяку зручну канапку, зібрати мякі іграшки, улюблені дитячі книжки, журнали, магнітофон, матеріали для малювання. Зелений куточок олаштовується для очищення повітря, утворення сприятливого мікроклімату. Учні допомагатимуть дорослим доглядати кімнатні рослини, вивчатимуть їх особливості. Поряд з кімнатними рослинами бажано розмістити акваріум, календар природи.
    Ознайомлюють дітей в центрах поступово. Щодня дають дітям змогу налагоджувати свою діяльність в одному куточку з учителем, а далі поступово. Наголошують на правилах поведінки у центрах, прибирання після себе іграшок, матеріалів.
   Бажано, щоб учитель знайшов місце для діяльності в центрах не тільки на групі продовженого дня, а й на перервах, після сніданку, тощо.
   Вимоги до матеріального забезпечення та організації центрів.
1.     Меблі та обладнання у кімнаті слід розташувати так, щоб : діти мали змогу рухатися, не наражаючись на небезпеку; мають бути створені комфортні, зручні місця для усамітнення дітей.
2.     Приміщення має відповідати санітарно-гігієнічним вимогам. Недостатня освітленість приміщення пригнічує дитину, погано впливає на її зір та працездатність. Вікна не слід завішувати суцільними шторами, а на підвіконня ставити високі вазони.
3.     Усі іграшки, ігри, матеріали, атрибути, предмети-замінники мають бути зосередженні за функціональними ознаками та розміщенні у відповідних центрах діяльності.
4.     Матеріали, що використовуються у центрах мають бути: полі функціональними, тобто використовуватися по різному, залежно від мети діяльності; різноманітними, постійно оновлюватися, видозмінюватися; відповідати санітарно-гігієнічним вимогам, розташовуватися в доступних для дітей місцях, аби діти могли ними користуватися.
5.     У кожному центрі бажано виділити місце для зберігання наочних посібників, методичної літератури, роздаткового матеріалу, виробів та робіт учнів.
6.     Ігровий простір організовують таким чином, щоб учитель міг спостерігати за діяльністю дітей у всіх центрах.
          Використана література :
1.       Прокопенко Л. Головні складові розвивального середовища .- Палітра педагога,2004.- №4.
2.       Большакова І.Ігротека для першокласників .- Палітра педагога, 2005, - №1.
3.       Савченко О.Я. Розвивай свої здібності .- К.,1995.

Комментариев нет:

Отправить комментарий