Мета: поглибити та розширити знання дітей про рослинний та тваринний світ; розвивати спостережливість, допитливість, виховувати бережливе ставлення до природи.
(Учні поділені на 3 команди. Команди самостійно обрали собі капітана, назву, девіз, емблему.)
1. Представлення команд
Команда « Пізнайко». Ми — веселі і завзяті,
Пізнаєм все навкруги.
Будем вчитись, працювати,
Щоб усе на світі знати.
Команда «Барвінок». Ми — завзяті барвінчатка,
І дівчатка, і хлоп'ятка.
Любимо допомагати
Любих звірів захищати.
Команда «Капітошки». Ми — веселі капітошки.
Хочем знати все потрошки. Будем книги ми читати, Нові знання здобувати.
2. Вступне слово вчителя
Учитель. Діти, ви знаєте, що рослинний і тваринний світ дужерізноманітний і захоплюючий. Та уявіть собі, що прийшов злий чарівник, махнув чарівною паличкою — і враз зникли і дерева, і квіти, і птахи, і звірі. Що тоді буде?
(Діти висловлюють свої припущення.)
Учитель. Звичайно, все це ми лише уявили. Але природу треба оберігати. Сьогодні ми проведемо вікторину, яка допоможе вам дізнатися ще більше цікавого про рослинний і тваринний світ.
3. Розминка
Кожна команда по черзі називає кінофільми (або мультфільми) за участю тварин. Виграє та команда, яка назвала більше.
4. Конкурс «Ти — мені, я — тобі»Перед кожною командою лежить список із 20 запитань. Кожна команда по черзі ставить одній із команд-суперників по 5 запитань на свій розсуд. Команда, яка відповіла на запитання, ставить своє запитання іншій команді. На обдумування відповіді дається ЗО секунд (див. додаток).
5. Конкурс капітанів «Бліц турнір»
Кожному капітану ставиться по 2 запитання, на які вони маютьвідповісти, не задумуючись.
1. Яких птахів називають санітарами лісу?
2.Який птах спить удень, а вночі полює, вдень сліпий, а вночі бачить краще за всіх?
3.Яка тварина літає за допомогою крил, ходить ногами, а висить униз головою?
4.Якщо ви побачили на землі невеликий горбик свіжої землі, тощо це означає?
5.На паркані сиділо 6 горобців. Одного спіймав кіт. Скільки горобців залишилось?
6.Від чого в качки ноги червоні?
7.Назва якого птаха складається із 40 однакових букв?
8.Чи може страус назвати себе птахом?
6. Конкурс «Намалюй-но!»
Представник кожної команди біля дошки повинен намалювати із зав'язаними очима тваринку. Виграє команда, чий малюнок найбільше відповідає оригіналу.
Поки «художники» працюють, для решти учасників проводиться конкурс загадок.
7. Конкурс «У загадки є відгадка»Для кожної команди загадується по 2 загадки.
/. Білі зуби маю, та усі ховаю, довгі коси маю, та не заплітаю.(Кукурудза.)
2. На городі тичка, на тичці капличка без вікон, без верха, в ній людей без числа. (Мак.)
3. В парнику народився, у городі виріс, ніжка коротенька, голова велика. (Капуста.)
4. Навесні веселить, улітку холодить, восени харчує, взимку зігріває.(Дерево.)
5. В одної матері 20 діточок, та всі — однолітки. (Квочка з курчатами.)
6. Нитку старий тягне, а на клубок мотає. Тканину собі тче, а одяг не шиє. (Павук.)
8. Хвилинка-цікавинка
Поки журі підводить підсумки змагань, діти виступають з підготовленими заздалегідь цікавими повідомленнями із життя рослин та тварин.
9. Оголошення результатів змагань
Команди обмінюються призами, які підготували самостійно.Проводиться нагородження переможців.
Додаток Завдання для конкурсу ерудитів
1. Що ви знаєте про повітря?
2. Що необхідно для життя людини?
3. Чому вогонь небезпечний для живої природи?
4. Як рослини захищаються?
5.. Які лікарські рослини визнаєте?
Як дикі рослини стали культурними?
Чому треба охороняти рослини?
Чим відрізняються тварини від рослин?
Яку роль у природі відіграють тварини-санітари?
9. Як полюють і захищаються тварини?
10. Чому деякі звірі взимку сплять?
11.Чому треба охороняти мурашок та інших комах?
Чому стовбури дерев білять вапном?
Чому птахи виводять пташенят улітку?
Як приручили диких тварин?
Чому слон може ходити по болотах?
Чому півні прокидаються серед ночі?
Чому треба охороняти тварин?
Чому не можна брати в руки пташенят? Чому у звірів навесні народжуються дитинчата
Комментариев нет:
Отправить комментарий